Vævede armbånd

Brugeravatar
BirgitteKallehauge
Indlæg: 7957
Tilmeldt: 25. okt 2015, 08:35
Geografisk sted: Uggerby
Re: Vævede armbånd

Indlæg af BirgitteKallehauge » 19. mar 2020, 17:50

Det er flotte. De begynder at ligne de der, som man kunne købe på strøget fra "boder" på tæpper. Dem har jeg altid været fascineret af.
Den tid, der er gået godt, kommer ikke skidt tilbage!

BirgitteSKreationer https://www.facebook.com/groups/416100215115118/

Brugeravatar
rumlebumle
Indlæg: 3998
Tilmeldt: 22. okt 2015, 10:02
Geografisk sted: Virum
Re: Vævede armbånd

Indlæg af rumlebumle » 20. mar 2020, 08:47

Tak de damer.

Sanne: Jeg har faktisk engang syet med de små Hama perler, jeg har bare ikke haft tålmodighed til at lave en nøglesnor. Endnu. Men det kan da være det kommer.

Birgitte: Ja, de minder lidt om. Nogle af de mønstre jeg har set på pinterest minder endnu mere om dem, end de har gør.

Det tager utrolig lang tid at lave sådan et armbånd. De er simpelthen så små at sidde med. Perlerne i sig selv, synes jeg, er også dyre. 5 gram koster 35-40 kroner. Det er ca 1000 perler, men som I nok fornemmer på armbåndet, går der rigtig mange perler til.

Nå, men jeg hygger mig med at lave dem og det er jo det vigtigste.

Hysse
Re: Vævede armbånd

Indlæg af Hysse » 20. mar 2020, 10:46

Smukke.

Brugeravatar
Sanne
Indlæg: 5637
Tilmeldt: 22. okt 2015, 20:22
Geografisk sted: Græsted, Nordsjælland
Re: Vævede armbånd

Indlæg af Sanne » 20. mar 2020, 12:50

Tak de damer.

Sanne: Jeg har faktisk engang syet med de små Hama perler, jeg har bare ikke haft tålmodighed til at lave en nøglesnor. Endnu. Men det kan da være det kommer.

Birgitte: Ja, de minder lidt om. Nogle af de mønstre jeg har set på pinterest minder endnu mere om dem, end de har gør.

Det tager utrolig lang tid at lave sådan et armbånd. De er simpelthen så små at sidde med. Perlerne i sig selv, synes jeg, er også dyre. 5 gram koster 35-40 kroner. Det er ca 1000 perler, men som I nok fornemmer på armbåndet, går der rigtig mange perler til.

Nå, men jeg hygger mig med at lave dem og det er jo det vigtigste.
Hvor køber du perler? Jeg skal i gang med et forløb til håndværk og design med smykker, så jeg tror, jeg skal lave nogle prøver til eleverne.
Garnforbrug 2023 lager:
Garnforbrug 2023 nyt:
Forbrug i alt 2023:
UFO'er:

Brugeravatar
rumlebumle
Indlæg: 3998
Tilmeldt: 22. okt 2015, 10:02
Geografisk sted: Virum
Re: Vævede armbånd

Indlæg af rumlebumle » 20. mar 2020, 18:54

Sanne: Jeg har købt dem forskellige steder, hvor der lige har været tilbud.

Jeg har set man kan købe dem til en ganske fornuftig pris hos tomato.eu Det ligger ude ved IKEA, men man kan også købe fra hjemmesiden. Lige nu med 20%. OG de plejer at have mængderabat, så en pose med 5 gram kommer ned i ca. 20 kroner. Perlerne er meget meget små. Det er dem der hedder størrelse #11. De hedder Miyuki delica perler. Sig endelig til, hvis jeg kan være behjælpelig med noget.
Man kan også købe perlerne hos amaida.dk. Der er vist det største udvalg af farver. Og smyks.dk har dem også og der mener jeg også man kan købe dem i forskellige størrelser.


Besvar

Tilbage til "Rumlebumle...."