Hvordan er Supersoft? ... og snak om fair ilse og andet

Brugeravatar
Effa
Indlæg: 3720
Tilmeldt: 22. okt 2015, 11:57
Geografisk sted: Svendborg
Re: Hvordan er Supersoft?

Indlæg af Effa » 1. nov 2015, 09:21

Åh det eneste jeg har lavet i Supersoft er slægtningen, og der lod jeg en tråd noble gå med.

Ja, hun vil jo helst sælge sit eget garn hende Christel.. :roll: men jeg er 100 % sikker på at der ikke er nogen forskel, andet end jeg har hørt folk sige at hendes garn lugter meget af uld/olie og der synes jeg vores er slemt, selvom det er uvasket.
Garnforbrug i 2021:
610 gram
1990 meter

Brugeravatar
BirgitteKallehauge
Indlæg: 7957
Tilmeldt: 25. okt 2015, 08:35
Geografisk sted: Uggerby
Re: Hvordan er Supersoft?

Indlæg af BirgitteKallehauge » 1. nov 2015, 14:17

Åh det eneste jeg har lavet i Supersoft er slægtningen, og der lod jeg en tråd noble gå med.

Ja, hun vil jo helst sælge sit eget garn hende Christel.. :roll: men jeg er 100 % sikker på at der ikke er nogen forskel, andet end jeg har hørt folk sige at hendes garn lugter meget af uld/olie og der synes jeg vores er slemt, selvom det er uvasket.

Haha ja, det kunne man godt have hende mistænkt for. Og prisforskellen skal jo begrundes. :D

Ja, det er nok noget med, at jeg skal gøre mig nogle erfaringer med at vente med at vurdere garn og resultat til det færdige arbejde er vasket og presset (hvis det skal det).

Jeg er i forvejen meget "skeptisk" over for de meget tynde garner, men vil rigtigt gerne prøve at komme ind i Christel Seyfarths (og andres) verden med alle de muligheder, det giver for smuk mønsterstrik. Og med 2 farver (garnnøgler) ad gangen og fair isle teknik, så virker det i teorien overkommeligt.

Jeg har set hendes dvd og har studeret bogen Fanøstrik. Jeg stadig er mystificeret over er, at garnet skal rulles op i et nyt nøgle med mønsterfarver og et med bundfarver med alle de farver, man vil bruge i længder af 3-12 meter og at man så skal "splejse" garnet undervejs. Jeg er jo vant til at hæfte alle ender bagefter og det vil da rigtigt gerne slippe for, men at lave råbåndsknob og trille det i håndfladerne og strikke det med, det lyder for mig som at det vil sløve strikkeprocessen og derned glæden voldsomt ned. Og splejse garnet på forhånd - der har jeg allerede givet op.

Jeg kan også forudse, at farveovergangene ikke sidder samme sted, men det er måske også noget, jeg skal lære at acceptere?

Jeg er næsten klar til at kaste mig ud i det. Men jeg ønsker ikke at bruge en formue, hvis det alligevel ryger hen i et hjørne :?

Så jeg har da også overvejet bare at forsøge mig i noget Arwetta eller noget andet garn, jeg har liggende på lager :ugeek:

Jeg tænker bare, at Supersoft har nogle andre kvaliteter end Arwetta, som skal bruges i den slags strik, som Christen Seyfarth laver. Er det en helt forkert forestilling?

Jeg kommer lige i tanker om, at jeg har noget Isager Highland Wool liggende - måske har det de samme kvaliteter som Supersoft. Det er noget, jeg har købt billigt.

Det blev en længere epistel, men det er også en helt ny og spændende verden, jeg bevæger mig ind i - for mig vel og mærke.

Målet er på sigt at lave et af Christel Seyfarths pragtfulde sjaler .

Den tid, der er gået godt, kommer ikke skidt tilbage!

BirgitteSKreationer https://www.facebook.com/groups/416100215115118/

Brugeravatar
Else
Indlæg: 6679
Tilmeldt: 22. okt 2015, 13:35
Geografisk sted: Tysnes, Norge
Re: Hvordan er Supersoft?

Indlæg af Else » 1. nov 2015, 15:13

Jeg er meget skeptisk til at skulle strikke i designerens eget garnmærke - for mig handler det om deres fortjeneste. Strikkede engang en af Hanne Falkenbergs modeller i hendes garn - aldrig mere.
Ja, det udelukker jo modeller der kun fås med garn - men det kan jeg leve med.

Har du kigget på Kaffe Fassett modeller og mønstre? Har læst at nogle af hendes mønstre findes hos ham.
Jeg skaber mit liv, når jeg vælger mine tanker.
Ravelry


UFO fra 2019 738 gram
Lavet i 2020 1395 gram

Brugeravatar
BirgitteKallehauge
Indlæg: 7957
Tilmeldt: 25. okt 2015, 08:35
Geografisk sted: Uggerby
Re: Hvordan er Supersoft?

Indlæg af BirgitteKallehauge » 1. nov 2015, 16:06

Jeg er meget skeptisk til at skulle strikke i designerens eget garnmærke - for mig handler det om deres fortjeneste. Strikkede engang en af Hanne Falkenbergs modeller i hendes garn - aldrig mere.
Ja, det udelukker jo modeller der kun fås med garn - men det kan jeg leve med.

Har du kigget på Kaffe Fassett modeller og mønstre? Har læst at nogle af hendes mønstre findes hos ham.
Ja, jeg kan godt følge dig, Else. På den anden side, hvis de skal kunne leve af deres designs osv. .....

Ja, jeg har tidligere forsøgt at bevæge mig ind i den farverige mønsterverden og givet op. Nu er det tid igen.

Jeg kender godt Kaffe Fassett ... bare hans navn og man er i Aladdins hule. Jeg skal finde noget, der ikke er for svært og så begive mig ud på rejsen.

Jeg må se, om jeg kan låne hans bøger på biblioteket og kigge på nettet.

Jeg leder efter noget, der kan inspirere mig og som ikke er for kompliceret og alligevel kan bruges til noget og det synes jeg, at Christel Seyfarths halsklud ser ud til at leve op til. Jeg har haft lånt bogen på biblioteket, men har nu også besluttet at købe den. Fordi det er sådan en dejlig bog.
Den tid, der er gået godt, kommer ikke skidt tilbage!

BirgitteSKreationer https://www.facebook.com/groups/416100215115118/

Brugeravatar
BirgitteKallehauge
Indlæg: 7957
Tilmeldt: 25. okt 2015, 08:35
Geografisk sted: Uggerby
Re: Hvordan er Supersoft?

Indlæg af BirgitteKallehauge » 1. nov 2015, 16:09

Arbejder Kaffee Fassett ikke med dunder? Det må han da næsten gøre med de figuerer, der er i hans mønstre. Han arbejder med mere end 2 farver ad gangen.

http://www.ravelry.com/patterns/library/holly-14

Synes "dunder" er et fantastisk ord.
Den tid, der er gået godt, kommer ikke skidt tilbage!

BirgitteSKreationer https://www.facebook.com/groups/416100215115118/

Brugeravatar
Else
Indlæg: 6679
Tilmeldt: 22. okt 2015, 13:35
Geografisk sted: Tysnes, Norge
Re: Hvordan er Supersoft? ... og snak om fair ilse og andet

Indlæg af Else » 1. nov 2015, 16:37

Kender du "Madam Munch" der er en mere men jeg husker ikke navnet - det er mest flotte sjaler jeg kender dem fra
Jeg skaber mit liv, når jeg vælger mine tanker.
Ravelry


UFO fra 2019 738 gram
Lavet i 2020 1395 gram

Brugeravatar
Effa
Indlæg: 3720
Tilmeldt: 22. okt 2015, 11:57
Geografisk sted: Svendborg
Re: Hvordan er Supersoft? ... og snak om fair ilse og andet

Indlæg af Effa » 1. nov 2015, 17:59

Hov jeg kan se at man total kan misforstå det jeg skriver om vores Supersoft.. Det jeg ville frem med at jeg IKKE synes vores lugter, selvom det er uvasket..

Jeg synes christel's sjaler er flotte, men at det det med at splitte garnet i atomer og splejse det sammen igen er ikke mig, så hellere noget garn der skifter farve af sig selv :)
Garnforbrug i 2021:
610 gram
1990 meter

Brugeravatar
BirgitteKallehauge
Indlæg: 7957
Tilmeldt: 25. okt 2015, 08:35
Geografisk sted: Uggerby
Re: Hvordan er Supersoft? ... og snak om fair ilse og andet

Indlæg af BirgitteKallehauge » 1. nov 2015, 19:10

Hov jeg kan se at man total kan misforstå det jeg skriver om vores Supersoft.. Det jeg ville frem med at jeg IKKE synes vores lugter, selvom det er uvasket..

Jeg synes christel's sjaler er flotte, men at det det med at splitte garnet i atomer og splejse det sammen igen er ikke mig, så hellere noget garn der skifter farve af sig selv :)

Ja, okay jeg regnede godt nok også med, at du havde glemt et ikke eller noget ... og at jeres garn lugter mindre eller slet ikke. Jeg er heller ikke meget for garn, der lugter af olie.

Ja, det kan du da have ret i ... men når man splitter garnet i atomer, har man jo selv noget at skulle have sagt mht. farveskift og mønstre osv.
Den tid, der er gået godt, kommer ikke skidt tilbage!

BirgitteSKreationer https://www.facebook.com/groups/416100215115118/

Brugeravatar
BirgitteKallehauge
Indlæg: 7957
Tilmeldt: 25. okt 2015, 08:35
Geografisk sted: Uggerby
Re: Hvordan er Supersoft? ... og snak om fair ilse og andet

Indlæg af BirgitteKallehauge » 1. nov 2015, 19:11

Kender du "Madam Munch" der er en mere men jeg husker ikke navnet - det er mest flotte sjaler jeg kender dem fra
Også flotte ting hun laver ... jeg må huske denne tråd, når jeg når dertil
Den tid, der er gået godt, kommer ikke skidt tilbage!

BirgitteSKreationer https://www.facebook.com/groups/416100215115118/

Brugeravatar
BirgitteKallehauge
Indlæg: 7957
Tilmeldt: 25. okt 2015, 08:35
Geografisk sted: Uggerby
Re: Hvordan er Supersoft? ... og snak om fair ilse og andet

Indlæg af BirgitteKallehauge » 1. nov 2015, 19:14

Jeg har strikket et af Christels sjaler og garnet er bare så lækkert at strikke med
Det med man ikke selv har kontrol over farveskiftet gør bare det færdige arbejde mere unik
Aha ja ... det bør det jo også være til den pris - kr 1.275 for et kit til et sjal :)

Var det en krig for dig at strikke sjalet? Splejsede du garnet før strikningen eller lavede du knuder under strikningen?

Synes ikke det var svært at lave
Jeg splejsede garnet sammen efterhånden
Den tid, der er gået godt, kommer ikke skidt tilbage!

BirgitteSKreationer https://www.facebook.com/groups/416100215115118/


Besvar

Tilbage til "Snak om strik...."