Aflukning til skulder - HJÆLP

Besvar
Brugeravatar
BirgitteKallehauge
Indlæg: 7957
Tilmeldt: 25. okt 2015, 08:35
Geografisk sted: Uggerby
Aflukning til skulder - HJÆLP

Indlæg af BirgitteKallehauge » 16. jun 2016, 18:17

Jeg er ved at lave "Rød" fra Marianne Isagers Japan Strik.

Der står forklaret, at man bruger vendestrik ved skulderaflukningen, men hvis jeg følger opskriften slavisk, så bliver den højest mod skuldersiden, hvor jeg ville mene, at den skal være højest i halssiden.

Strik til 11 m før kanten vend og strik tilbage. Næste gang strik til 11 m før sidste vending osv. Dvs. der er masker til 3 vendinger på hvert forstykke.

Nu er jeg så ved skulle lukke af på ryggen og der står bare, at man skal gøre som på forstykkerne og slut med at lukke de sidste masker af. MEN skal man stadig strikker over alle masker, så den bliver højest i nakken eller hvordan i alverden?

Hvis jeg følger opskriften, så bliver den jo højest mod skuldersiden og så står nakkemaskerne tilbage uden at blive strikket.

Jeg er vant til at nakken enten strikkes lige over eller at den lavere end skulderen - ikke at den er højere end skulderene. Du milde ...

Håber, der er en klog og mere rutineret ud i at strikke cardiganer, der kan guide mig på vej. Jeg har været ovre hos Isager og jeg kiggede på modellen sammen med ekspdienten og vi blev enige om, at den var højest i halssiden. Men så skal jeg vel også samtidigt strikke over alle halsmaskerne, når jeg vender og lukker af til skuldre på ryggen!?

Sådan noget gør mig helt bims!

Som regel plejer at kunne skære igennem og sige, jamen jeg gør det bare sådan, men ikke i det her tilfælde.

Der er revers, der forsættes på forstykkerne og sys sammen i og fast i nakken. Det betyder vel også noget for, hvordan man afslutter nakken!?



[turkydance1.gif]
Den tid, der er gået godt, kommer ikke skidt tilbage!

BirgitteSKreationer https://www.facebook.com/groups/416100215115118/

Brugeravatar
BirgitteKallehauge
Indlæg: 7957
Tilmeldt: 25. okt 2015, 08:35
Geografisk sted: Uggerby
Re: Aflukning til skulder - HJÆLP

Indlæg af BirgitteKallehauge » 16. jun 2016, 21:49

Nå nu har jeg skrevet til Marianne Isager, så må hun forklare, hvordan hun har tænkt sig det.

Men efter at have forsøgt at lave den højest ved halsen, så hælder jeg nu mod, at den skal være højest ud mod skulderen ellers giver det ikke mening.

[c045.gif]
Den tid, der er gået godt, kommer ikke skidt tilbage!

BirgitteSKreationer https://www.facebook.com/groups/416100215115118/


Besvar

Tilbage til "Snak om strik...."