Færdige arbejder 2016

Brugeravatar
BirgitteKallehauge
Indlæg: 7957
Tilmeldt: 25. okt 2015, 08:35
Geografisk sted: Uggerby
Re: Færdige arbejder 2016

Indlæg af BirgitteKallehauge » 23. jul 2016, 23:44

Krav til maskine:

Der skal selvfølgelig være rimelig god økonomi i den
Mulighed for at afkorte programmer/eller forprogrammerede quickprogrammer
Uldvask/håndvask (skånevask) (UDEN at filte garn)
7-8 kg stor skånsom tromle
Nem at finde ud af både i "progammeringen" og "afviklingen"
Venstre hængt dør (et must)
Kulfri motor
Den tid, der er gået godt, kommer ikke skidt tilbage!

BirgitteSKreationer https://www.facebook.com/groups/416100215115118/

Brugeravatar
BirgitteKallehauge
Indlæg: 7957
Tilmeldt: 25. okt 2015, 08:35
Geografisk sted: Uggerby
Re: Færdige arbejder 2016

Indlæg af BirgitteKallehauge » 24. jul 2016, 00:05

Den tid, der er gået godt, kommer ikke skidt tilbage!

BirgitteSKreationer https://www.facebook.com/groups/416100215115118/

Brugeravatar
Tofteberg
Indlæg: 3890
Tilmeldt: 20. okt 2015, 10:04
Geografisk sted: Aalborg
Re: Færdige arbejder 2016

Indlæg af Tofteberg » 24. jul 2016, 09:19

Min maskine vasker en alm 40 graders vask uden forvask på noget over 2 timer. Kan ikke lige huske hvor meget.

Hvorfor må det ikke tage 3 timer at vaske? Tænk hbis du i stedet skulle hånfvaske alt.

Nu skal du ikke tsge det ilde op, men jeg personligt synes det er tit du har udgordringer med fine ting. Jeg tænker om tingene går for hurtigt når du beslutter dig for noget og for mig at se kommer du så til både at betsle mange penge og bruge tid på at blive uvenner med dælger/forhandler.

Det er ikke ondt ment men bsre tanker jeg gøre mig.

Brugeravatar
Karen-Marie
Indlæg: 536
Tilmeldt: 24. okt 2015, 09:19
Re: Færdige arbejder 2016

Indlæg af Karen-Marie » 24. jul 2016, 11:23

Jeg har for kort tid siden fået en ny Miele som også tager de godt 2 timer til en vask, men der er så også et program hvor man kan vaske på 20 min.
Så det er ikke på grund af prisen den har lang vasketid. Jeg er meget glad for min nye maskine.
Egentlig er det for mig helt ligegyldig om den tager længere tid, den passer jo sig selv.
Kommer til at tænke på min første HAKA 400 hvor jeg sammen med min svigermor sad og fik kaffe ved maskinen og var så glad over dette vidunder tror det var omkring år 1966 [thumbup.gif]

Brugeravatar
Effa
Indlæg: 3720
Tilmeldt: 22. okt 2015, 11:57
Geografisk sted: Svendborg
Re: Færdige arbejder 2016

Indlæg af Effa » 24. jul 2016, 11:24

Min maskine er en ældre svend, en gorenje wa 50149. Uldprogrammet fint, men jeg skal manuelt centrifugere tilsidst. Det er ok, så kan jeg selv styre det, dog kan omgange ikke varieres.. Skidt med det, den vasker fint, og kostede max 2500.
Garnforbrug i 2021:
610 gram
1990 meter

Brugeravatar
BirgitteKallehauge
Indlæg: 7957
Tilmeldt: 25. okt 2015, 08:35
Geografisk sted: Uggerby
Re: Færdige arbejder 2016

Indlæg af BirgitteKallehauge » 24. jul 2016, 11:34

Det har jeg også selv tænkt på, hvorfor det ikke må. Det er nok heller ikke det største problem. Det største problem er nok, at der ikke er mulighed for at lave kortere vaske, hvis jeg vil vaske små portioner. Synes hurtigt at 3 timer kan virke som overkill. (Det hænger selvfølgelig sammen med, hvordan min gamle maskine var).

Hvilke andre FINE ting, har jeg udfordringer med? Det kommer du nok lige til at uddybe.

Det er helt sikkert gået for stærkt med den her vaskemaskine, men jeg er heller ikke vant til, at det er noget problem at købe vaskemaskine. Det har jeg ikke været ude for tidligere. Så mange maskiner har jeg heller ikke købt. Da vi købte hus i 2002 fulgte der vaskemaskine med og den fik skiftet motor på et tidspunkt, så den kørte i rigtigt mange år. Så købte vi den, der lige er stået af, i 2009. (Tidligere i mit liv har jeg bare brugt den maskine, der var til rådighed og gået på vaskeri osv.)

Foreløbig er jeg da ikke blevet uvenner med nogen sælger/forhandler eller montør omkring denne her vaskemaksine, men jeg var da ikke tilfreds med, at den ikke kom den dag, vi havde lavet aftale. Jeg kan da heller ikke være tilfreds med, at den ikke lever op til det, den lover. Jeg er heller ikke tilfreds med de 2 regninger, vi har fået fra det firma, der konstaterede, at maskinen var stået af, så dem skal jeg da lige have snakket med dem om i morgen.

Men jow jeg betaler mange dyre lærepenge. Mange ting kan man læse sig til - men mange kan man ikke, der må man prøve sig frem og det bliver nogle gange dyrt i længden.


Hvis jeg ikke skal tage det ilde op, så skal der nok være en lære i det for mig [love9.gif]
Den tid, der er gået godt, kommer ikke skidt tilbage!

BirgitteSKreationer https://www.facebook.com/groups/416100215115118/

Brugeravatar
Tofteberg
Indlæg: 3890
Tilmeldt: 20. okt 2015, 10:04
Geografisk sted: Aalborg
Re: Færdige arbejder 2016

Indlæg af Tofteberg » 24. jul 2016, 12:58

Jeg har bare forstået at du flere gane har haft problemer med garn og også returnering. Mener du skrev du var blevet sur på forhandleren. Måske jeg husker forkert.

Var der ikke også noget med et bilværksted, men jeg kan jo huske forkert.

Brugeravatar
BirgitteKallehauge
Indlæg: 7957
Tilmeldt: 25. okt 2015, 08:35
Geografisk sted: Uggerby
Re: Færdige arbejder 2016

Indlæg af BirgitteKallehauge » 24. jul 2016, 14:58

Æhm ... jeg forstår måske bare ikke dit ærinde ... eller din tankegang ... det forudsætter jo, at tingene ER fine eller i orden eller mener du, at man skal stille sig tilfreds, hvis man er blevet snydt eller føler sig snydt eller bare ikke er tilfreds???? Det går mig faktisk ret meget på, at jeg måske har købt en forkert maskine og hvis den skal byttes, så skal det jo ske indenfor 14 dage med mindre, der er desiderede fejl på den.

Nå, men nu har jeg været i Elgiganten og på papiret dækker maskinen til fulde, de krav jeg har - som er standardkrav jf ekspedienten. Han viste mig, hvordan jeg forkorter programmerne. Han kunne heller ikke forstå eller forklare problemet med uldvasken. Så nu får maskinen en chance til og så tager jeg det med uldprogrammet med deres kundeservice. Så må de tage den med Whirlpool.

Den unge mand, som virkede meget kompetent, vil selv købe en Hotpoint, når hans Gorenje står af - og han ville vælge Hotpoint fremfor den Siemens, jeg havde udset mig. Så det er en meget fin maskine jf ham.

Så jeg håber, at det meget snart viser sig, at jeg kan være tilfreds med min nye maskine. Det er da så meget nemmere, hvis jeg kan beholde den fremfor at skulle ud i endnu en byttehandel.
Den tid, der er gået godt, kommer ikke skidt tilbage!

BirgitteSKreationer https://www.facebook.com/groups/416100215115118/

Brugeravatar
Else
Indlæg: 6679
Tilmeldt: 22. okt 2015, 13:35
Geografisk sted: Tysnes, Norge
Re: Færdige arbejder 2016

Indlæg af Else » 24. jul 2016, 15:25

Det med tid på programmet

Når jeg starter vores nye Siemens på 40 grader kulørt - så står der 2.55 (to timer og 55 min) - men det tager ca 2 timer, det er noget med at tiden også afhænger af mængden (vægten) af tøjet der er lagt i maskinen.
Jeg skaber mit liv, når jeg vælger mine tanker.
Ravelry


UFO fra 2019 738 gram
Lavet i 2020 1395 gram

Brugeravatar
BirgitteKallehauge
Indlæg: 7957
Tilmeldt: 25. okt 2015, 08:35
Geografisk sted: Uggerby
Re: Færdige arbejder 2016

Indlæg af BirgitteKallehauge » 2. aug 2016, 00:07

1 stk Mary Svøb er færdigt.

Jeg har brugt Brugsens strømpegarn, som jeg rigtigt godt kan lide til formålet.
Det er noget, jeg har fra min mor. Dvs. jeg købte det til hende og sendte det over og det kom så retur med flyttekasserne.

Det gik fint med at vaske det på Platinum uldprogrammet 30 grader og 400 omdrejninger på centrifugeringen, men det skulle det da også gerne, da strømpegarnet er beregning til maskinvask.

Billede m.v. følger
Senest rettet af BirgitteKallehauge 6. aug 2016, 14:54, rettet i alt 1 gang.
Den tid, der er gået godt, kommer ikke skidt tilbage!

BirgitteSKreationer https://www.facebook.com/groups/416100215115118/


Besvar

Tilbage til "Birgitte...."