Avatar

Besvar
Brugeravatar
rumlebumle
Indlæg: 3998
Tilmeldt: 22. okt 2015, 10:02
Geografisk sted: Virum
Avatar

Indlæg af rumlebumle » 19. jan 2017, 20:46

Jeg har virkelig forsøgt mange mange gange at skifte mit billede ud, men jeg kan simpelthen ikke få det i den rigtige størrelse. Jeg sidder på en mac computer og har en Iphone. Er der nogen af jer, skønne mennesker, der kan lave eller forklare hvordan jeg får det lavet i den rigtige størrelse?

Måske Lotte kan lave en flot billede serie, som de andre billederserier for hvordan man lægger fotos ind. De har hjulpet mig meget.

Brugeravatar
Lotte
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 19. okt 2015, 12:05
Geografisk sted: Nordfyn
Re: Avatar

Indlæg af Lotte » 19. jan 2017, 22:09

En avatar må højst være 120x120 pixels. Der er også en begrænsning på 68 KiB, men prøv først om ikke det er nok at koncentrere sig om pixels.

Åbn dit billede i paint (højreklik og vælg åbn med).

I paint vælger du tilpas størrelsen. Som standard er der valgt procent, du skal markere pixels og skrive 120 i feltet for både vandret og lodret. Tryk ok

Tryk derefter på filer og gem som. Gem det formindskede billede under et nyt navn så du ikke overskriver originalbilledet.

Herefter kan uploades til KS.

Jeg vil gerne lave en vejledning med billeder, har bare ikke noget skærmprint program på den her pc.

Hvis du ikke kan få det til at virke, så send billedet til mig, så skal jeg se om jeg kan få det gjort småt nok.
Mange hilsener Lotte

Brugeravatar
rumlebumle
Indlæg: 3998
Tilmeldt: 22. okt 2015, 10:02
Geografisk sted: Virum
Re: Avatar

Indlæg af rumlebumle » 20. jan 2017, 18:57

Tak Lotte, jeg må lige prøve mig lidt mere frem, for det ville ikke helt som jeg ville. Jeg hentede ellers et paint program til min mac computer. Jeg skal åbentbart have det skåret helt ud i pap. [ej18.gif] [ej18.gif] [ej18.gif]

Brugeravatar
Lotte
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 19. okt 2015, 12:05
Geografisk sted: Nordfyn
Re: Avatar

Indlæg af Lotte » 20. jan 2017, 19:57

På windows ligger paint som standard program. Kender desværre ikke til MAC programmer.

Men du må gerne sende billedet til mig så skal jeg formindske det for dig. Sender min mailadresse i en pb
Mange hilsener Lotte


Besvar

Tilbage til "Info om brugen af Kreativsiden....."